nieuwe uitvaartmogelijkheden
Dinsdag 26 Juni 2007 in categorie Ergernis, Woede of Frustratie
Ik was nog herstellende van van mijn mini-jetlag toen ik deze morgen wakker werd gebeld door een mevrouw van Hoog-ennogwat Uitvaart. Fris en fruitig wilde zij mij informeren over de nieuwe mogelijkheden op het gebied van de uitvaart.
"Uitvaart??? Volgens mij ben ik nog niet dood!"
Nee, nee, natuurlijk niet, hihi, dat was ook niet aan de orde en bla-bla, maar toch, het kon best interessant voor mij... En toen interrumpeerde ik dat ik niet gediend was van telefonische reclame. De mevrouw deelde netjes mee dat ze dan maar zou ophangen en dat deed ze.
Ik vloekte stevig van godverdedit-en-dat want je gelooft het toch niet dat je tegenwoordig al vóór tienen je eigen uitvaart door je strot geduwd krijgt. Is er dan niets meer heilig? Zuchtend liet ik mij weer in de kussens vallen en dacht nog wat na over dit voorval. Zou zo'n uitvaartjuffrouw een scenario hebben voor pijnlijke situaties?
"Ja, mijn man ligt hier net op sterven. Wacht, ik zal even vragen: Joop, wil jij nog wat weten over de nieuwe uitvaartmogelijkheden? Nee? Nee, mevrouw, hij wil niet. U belt ook wel érg op de valreep...".
Of: "Mijn zoon is gisteren teruggekomen uit Afghanistan, maar we hebben hem nog niet geheel compleet. De helft ligt nog ergens bij de Taliban. Trouwens, nu ik u dan tóch aan de lijn heb: kan iemand ook in termijnen worden gecremeerd?"
Nee, telefonische colportage voor het product uitvaart is zinloos. Het komt nooit gelegen, zelfs al vallen op dat moment de lijken bij bosjes uit de kast.
Tweet |