de heineken luidsprekerhoed

Zondag 13 Juni 2004 in categorie Altijd handig

Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar de Heineken luidsprekerhoed is een briljant reclame-idee! En daarnaast ook zo praktisch bruikbaar! Je kunt er gericht mee naar het breedbeeldscherm toeteren om Oranje af te zeiken, je kunt ermee naar de keuken blèren dat de bitterballen en het bier op zijn, je kunt er vanuit de keuken mee terugkrijsen dat ie dat zelf maar moet komen pakken en je kunt er honden mee afblaffen. Vooral Duitse herders, zo laat Heineken in de reclame zien. Da's echte bierhumor, dat merk je meteen. De Partij voor de Dieren pakte de grap onmiddellijk op en heeft als tegenactie ook luidsprekerhoeden voor honden uitgedeeld. Zie je meteen eens hoe je er zelf bijloopt met zo'n Heineken toeter.

Nou, en verder kun je er natuurlijk ook je IQ mee meten, want wie er serieus door gaat lopen brullen is op voorhand niet al te snugger, dat spreekt voor zich. Ga in dat geval vooral ook Heineken bellen (45ct per minuut) en bral je aanmoedigingskreet door de telefoon. Schreeuw jezelf naar de cup! Misschien word je wel dag- of zelfs weekwinnaar!

Bedenk WAT je gaat schreeuwen!


Dus let op: vooral éérst bedenken wàt je gaat schreeuwen!


Wat je met de luidsprekerhoed ook nog kunt meten is je alcoholpercentage. Want ook hier geldt: voordat je als volwassen kerel dat ding op het hoofd zet moet je absoluut ladderzat zijn.

Ik ga natuurlijk niemand zijn/haar biertje ontzeggen, maar het valt me op dat bier steeds meer aan voetbal wordt gekoppeld. Voetbal is massaal, bierdrinken moet eveneens massaal. En 's lands grootste drugsdealer Heineken mag ongelimiteerd reclame maken voor haar geestvernauwende middel. Ik heb Balkenende nog niet horen zeggen dat hij zich 'hier grote zorgen over maakt'. Ondertussen wèl een partij moeilijk doen over medicinale heroïne- en marihuanaverstrekking, maar ja, dat is héél wat anders natuurlijk.

Nou vooruit, laten we de stemming niet bederven met gemoraliseer en de hectoliters bier schuimend over de dijken laten klotsen de komende weken. Om Balkenende nogmaals te citeren: het gaat tenslotte om de inhoud. Van het bierglas in dit geval. Beter nog: van het hele fust. Sommige huisvaders zag ik al sneaky bij de Makro vandaan komen met zo'n kratje waarin twee van die fustjes voor de Heineken Beertender zaten. Een waarschuwing is hier wel op z'n plaats: het staat eigenlijk ontzettend lullig als je daarmee wordt gesignaleerd.

Vraag me niet waarom, het is zo.

Tags: