Ouwehoeren over vloeren
Zaterdag 09 Juni 2012 in categorie Knipsels
Voor grote bedrijven is het natuurlijk geen kunst om een gelikte website te hebben, maar in het segment van de kleine middenstanders blijft het toch tobben. Daar moet men ieder dubbeltje omdraaien en dat is te zien. Men koopt een pakketje 'Bouw uw eigen website in 20 minuten' of men stopt een neefje een tientje toe. Het resultaat kóst vaak meer klanten dan het oplevert. Ik zou zeggen: spaar toch maar even door en huur een professional in, dat scheelt zoveel knulligheid.
Vanmiddag belandde ik op een site waar men vloeren verkocht. Ik heb nog nooit zo'n ouwehoerwebsite gezien als deze. Enorm vermakelijk, dat dan weer wel. Maar een vloer ga je daar niet kopen natuurlijk, want dan kom je pas na 48 uur volkomen sufgeluld de showroom weer uit.
Een greep uit de teksten op de website: 'De sluitingstijd van 16.00h betekent niet dat om 16.00h de klanten weg moeten zijn. Aangezien wij gemiddeld ca. 1.5 uur per klant bezig zijn, vragen wij u echter niet later dan 16.00h te arriveren.
Natuurlijk wordt iedereen die om 16.00h binnenkomt geholpen. Wel is het ook zo dat onze verkoopsters al een aantal dagen per week flink bezig zijn geweest en zij ook families hebben, waarmee zij weekend willen vieren. Wij vragen u daarom vriendelijk ook hiermee rekening te houden.'
Ik zou zeggen: ga nog even lekker door zo! Je zou bijvoorbeeld ook nog kunnen vertellen dat sommige verkoopsters eksterogen of etalagebenen hebben en niet al te lang meer kunnen staan. Of u daarvoor begrip wilt hebben. Ga gerust samen op de vloer zitten. Ook heeft één van de juffrouwen pas een nieuwe vriend. Zoals u zult begrijpen gaat het er in het weekend dan wat ruig aan toe, waardoor zij op maandagmorgen nog enigszins brak kan zijn.
Telefoon
Soms is het bedrijf moeilijk te bereiken per telefoon, naar het schijnt. Het bedrijf verklaart uitgebreid hoe dit komt. Dat u niet denkt dat het allemaal uit pure laksheid is.
Nee: Het niet beantwoorden van de telefoon kan een aantal redenen hebben:
- Er zijn veel klanten in de showroom, waardoor er geen verkoopster vrij is om de telefoon op te nemen.
- De twee telefoonlijnen zijn bezet. U krijgt dan overigens geen ingesprektoon, maar een afwezigheidstoon.
Vaak kunt u dan ca. 5-10 minuten later wel contact krijgen. Het telefoongesprek dat duurde toen u de eerste keer belde is dan vaak beëindigd.
Vooral dat laatste stukje uitleg is een staaltje onnozelheid dat maar zelden overtroffen wordt. Immers, het verschijnsel telefoon bestaat pas anderhalve eeuw, dus moet je aan je klanten even uitleggen hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
Vloerenverkopers en tekstschrijvers, het is een wereld van verschil...
Tweet |