grootheidswaanzin in osdorp

Maandag 05 Juni 2006 in categorie Amsterdam Centraal

De reclamesector verkeert zichtbaar in een crisis. Niet financieel, maar strategisch. Vertwijfeld lijkt men zich af te vragen welk medium in deze snelle tijden het best is om de consument te hersenspoelen. De oplagen van kranten lopen terug. TV-reclames moeten worden gespreid over steeds meer zenders, om vervolgens te worden weggezapt of automatisch te worden overgeslagen door de DVD-recorder. Internet is weliswaar een gigantisch nieuw communicatiekanaal, maar in z'n aard te versnipperd om eens een flinke campagne in de markt te zetten.
In de zoektocht naar andere mogelijkheden schuwt men het groteske niet. Het actueelste voorbeeld is de oranjegekte rond het WK. De voornaamste aanjager daarvan is de commercie. Heel Nederland wordt ondergekliederd met de kleur oranje.
Reclame zoekt het tegenwoordig in het massale en het kolossale. Onze zintuigen moeten murw worden. En ook in het Amsterdamse straatbeeld hebben we daar last van.

Lees verder bij Amsterdam Centraal

Tags: