Laatste loodjes

Vrijdag 19 April 2002 in categorie Media

Tussen 16:30 en 17.00 uur valt er op menig weblog een piek in de bezoekersaantallen waar te nemen. Vooral ook op vrijdag. Kennelijk houdt men het werk dan voor gezien, in weerwil van de Cuppesoep. Dan begint men alhier blijkbaar met de weekendvoorpret.

De reclame voor die chemische soep is trouwens bedacht door Diederick Koopal. In een lawaaiig verleden was hij nog een tijdje drummer bij een band waarin ik speelde. Hij kon de mooiste roffels en breakjes slaan, maar een strak tempo zat er niet in. Toen bestond er ook nog geen Cup-a-soup, dat zal het geweest zijn.

Na de bandrepetities zette ik Diederick wel eens thuis af. Dan wierp hij zich in het diepe nachtelijk uur nog op het werk. Voor de Hooghoudt reclame, die jenever 'Uut Grunningen'.

Toen ik eind maart in de Volkskrant las dat onze ex-drummer met collega Cor den Boer was uitgeroepen tot Reclameman van het jaar 2001 vond ik dat erg verdiend.
Hij heeft er hard genoeg voor gewerkt kan ik zeggen.

Maar goed, wanneer Cup-a-soup dus niet helpt om het strakke tempo tot vijf uur vol te houden: lees Verbal Jam, dat sleurt u door de laatste loodjes tot het prettig weekend.

We ontkomen bij dit onderwerp niet aan reclame.

Tags: